zaterdag 15 maart 2008

mijn jurk

Lieve visite,

De goede doelen vliegen je om de oren. Eerder berichte ik al over de 'comeback' van het Goede doel voor het goede doel en nu zijn Mies en Imca ook bezig geweest met een collecte.
Ik zelf ben wat minder enthousiast sinds een blamage op dit gebied. De jurk uit 1969 waarin ik het songfestival won is geveild ten bate van de toenmalige tsunami-aktie. Althans, dat was de bedoeling. Maar degene die er 2000€ voor bood heeft zich, toen het op betalen aankwam, teruggetrokken en nu hangt de jurk nog bij me thuis.
Ik begrijp het niet. Zoals je kunt zien verkeert de jurk in prima staat. Wellicht was het de mottenballen geur die de bieder deed afschrikken.

Eigenlijk ben ik wel blij achteraf. Mijn man had de jurk zonder mijn medeweten meegegeven!! Ik kwam er pas een paar dagen later achter toen ik met mijn kleinkinderen op zolder Songfestivalletje ging spelen. Ik zing dan altijd 'de Troubadour' in de originele jurk en zij zijn het publiek (en nog te klein om weg te lopen). De jurk was onvindbaar en in paniek riep ik mijn man en kwam de aap uit de mouw. Terug trekken kon natuurlijk niet meer maar oh... wat was ik kwaad. De volgende dag meteen echtscheidingspapieren aangevraagd. 'Als ik moet scheiden van mijn jurk scheid ik ook van jou!' gilde ik tegen mijn man.
Daarop heeft hij anoniem meegeboden op de veiling maar meer dan €500 kon hij zich niet veroorloven. Dit vond ik zo'n lief gebaar dat ik van de scheiding heb afgezien. Wel heb ik de papieren goed bewaard!!

Tja en sindsdien hou ik me wat afzijdig wat goede doelen betreft. Met mijn huidige toerneƩ ben ik er trouwens te druk voor. Ik ben nog geen pensionado zoals Mies.

Morgenavond Oosterhout maar nu eerst piepers jassen.

Lenny aka, 'de Troubadour'

1 opmerking:

MIES B zei

Lieve Lenny,

Fijn dat je jurk toch nog goed terecht is gekomen. Ik herinner jouw songfestival-optreden nog als de dag van gisteren. Daar stond je dan in die jurk met je gitaar. Zo'n onervaren meisje. Moet je nu eens kijken wat je geworden bent? Een diva van het Nederlandse lied!

Wat leuk dat je je kleinkinderen betrekt bij de zang. Mijn kleinkinderen en ik spelen graag "Waar is de goudvis gebleven?" Oma verstopt de vis ergens en mijn lieverds gaan hem zoeken. Ondertussen trek ik de kleding aan van mijn oud-collega Willem D. en samen stoppen we de goudvis weer terug in de kom.Ze zijn echt dol op dit spelletje!

Groet,
Mies B.